تاريخ : یکشنبه یازدهم دی ۱۳۹۰ | 2:15 | نویسنده : عدنان بوعذار
این راهنما برای ویندوز 7 و ویستا تنظیم شده است، برای مشاهده راهنمای نصب فونت فارسی برای ویندوز اکس پی اینجا را کلیک کنید.

اگر بعد از نصب فارسی ساز اینترنت دانلود منیجر، فونتهای آن بهم ریخته و ناخوانا هستند، به آن علت است که فونتهای فارسی در ویندوز نصب نشده اند. لطفا توجه کنید که صرف اینکه میتوانید در ویندوز به زبان فارسی تایپ کنید به آن معنی نیست که ویندوز میتواند برنامه های فارسی شده را به درستی نمایش دهد. پس لطفا مراحل زیر را یک به یک انجام دهید تا آی دی ام به درستی فونتها را نمایش دهد:

1. ابتدا سی دی ویندوز خود را در سی دی درایو قرار دهید تا در صورت نیاز ویندوز به فایلهای جدید دسترسی داشته باشد.

2. کنترل پنل ویندوز را باز کنید. از زیر مجموعه Clock, Language, and Region روی Change display language کلیک کنید تا پنجره آن باز شود.

کنترل پنل

3.در پنجره ای که باز میشود به تب (Tab) سوم یعنی Keyboard and Languages مراجعه نمایید. طبق عکس زیر روی گزینه اول Change Keyboard کلیک کنید.

مرحله 3

4. در پنجره ای که باز میشود روی Add کلیک کنید:

مرحله 4

5. از منوی زبانها گزینه Persian را پیدا کنید و روی علامت + کلیک کنید تا زیر مجموعه آن باز شود. سپس جلوی گزینه Persian را طبق عکس زیر تیک بزنید:

فارسی

6.سپس روی OK پنجره ها کلیک کنید تا به پنجره اصلی Regional and Language برسید. سپس تب بعدی یعنی Administator را باز کنید. روی گزینه دوم یعنی Change System Locale کلیک کنید:



7. در پنجره ای که باز مشود روی منوی کشویی کلیک کنید تا باز شود. گزینه Persian را پیدا و انتخاب کنید. سپس ویندوز از شما میخواهد که سیستم ریستارت شود تا تغییرات اعمال شوند. روی Restart now کلیک کنید.




8. بعد از ریستارت ویندوز، آی دی ام را باز کنید. همانطور که مشاهده میکنید اکنون فونتها فارسی به درستی نمایش داده میشوند. اگر زبان برنامه انگلیسی است از منوی View روی گزینه Languages اشاره کنید و از منوی آن فارسی را انتخاب نمایید. اگر هنوز فارسی ساز برای اینترنت دانلود منیجر را نصب نکرده اید به
این لینک مراجعه کنید.

لطفا اگر سوالی دارید از طریق صفحه
تماس با ما، از ما بپرسید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنیم.